30 Mei 2008

Motivasi

Siapakah Azizi Ali?

Azizi Ali ialah perunding kewangan peribadi nombor satu di Malaysia . Beliau telah menghasilkan 24 buah buku terlaris termasuk "Jutawan dari Planet Jupiter", "Lahirnya Seorang Jutawan", "Bagaimana Hendak Menjadi Tuan Rumah Jutawan", "Bagaimana Hendak Menjadi Jutawan Hartanah" dan "Juara Lelongan Hartanah".

Beliau adalah seorang Perunding Kewangan Bertauliah (Chartered Financial Consultant) dan mempunyai ijazah Sarjana Perniagaan (MBA) dari University of Bath, England.

Beliau juga telah banyak memberi ceramah di seluruh pelusuk Asia Tenggara termasuk di Thailand, Brunei dan Singapura. Di antara pelanggan beliau ialah Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Suruhanjaya Sekuriti, Petronas, Bank OCBC, KWSP, Lembaga Hasil Dalam Negeri, AIA Assurance, Prudential Assurance, Danaharta, Maxis dan Telekom Malaysia.

Beliau juga sering muncul di kaca TV dan radio membicarakan tentang pengurusan kewangan peribadi.

Yang lebih penting, beliau telah mencipta kekayaan melalui pelaburan hartanah. Beliau memiliki beberapa hartanah di Lembah Klang, termasuk di Bangsar, Subang Jaya, Damansara dan Kelana Jaya.

Ini bermakna strategi yang digunakannya telah berjaya dan bukan hanya teori semata-mata.

Tiada ulasan: